Hepimizin bildiği üzere; şef her gün ekibiyle birlikte mutfağının özel yemek odası bölümündeki masa etrafında toplanır, hem yemek yenilir hem de günlük değerlendirmeleri yapar ve tartışılır. “ şefin sofrası “ dediğimiz bu gelenek her mutfağın çalışma birlikteliğinde halen de süre gelen vazgeçilmezidir…
Artık her günümüz, bir orada; “ şefin sofrası “ masa çevresi etrafında olduğu gibi…
Bir burada; “Sosyal medya şefler sofrası” dünyasında geçmektedir…
İletişim çağımızın internet ile başlayan sınırlarının boyutu, gün be gün genişlemektedir. İletişimin bugün, özel yazılımlı sosyal medyanın (Facebook, LinkedIn, FourSquare, Twitter v.s.) içersine taşınmış bulunması, paydaşlarının katılımında kişinin itibarını yönetmekle karşı karşıya gelmesidir. Çünkü çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımı ve tartışma vardır. Tartışma esastır.
Bu arada, tartışmaya da değinmek istiyorum; tartışma düşünce ve fikirlerin paylaşımıdır. Meseleye cevap ve çözüm arayışıdır. Her düşünce ve fikrin karşıtını alarak içersinde zenginleşir… Güzelleşir… Hep tartışalım… Birlikteliktir. Bizleri sonucuyla doğruya ulaştırır. Adabıyla tartışalım. Bilmeyenler katılmasın… İzleyerek öğrensin…
Gelelim esas konumuza;
Ben, gelinen bu iletişim sürecini hep kritik bir süreç olarak değerlendirip, bu tip kişisel sosyal ağların sonuçlarına ilişkin, takipçisi olmuşumdur.
Her kişi, kişisel sosyal ağında kendi varlığıyla, ismiyle, cismiyle, meramıyla, kelamıyla bir marka değeridir. Farkındalık ve kalite anlayışıyla “ Olumlu kişilik “ örneğini oluşturmalıdır.
“Olumlu kişilik “örneği yaratmak, sosyal medya liderliği için en etkili, en iyi yöntemdir.
Mutlak, hedef belirlenmelidir. Hedef yönünde topluluklara katkıda bulunacak kültürel içerikler yaratılıp paydaş beklentilerinin istekliliği devamında hep sağlanmalıdır. Bu nedenle, kişinin varlığı sürekli olmalıdır.
Paydaş algısında doğru imaj mesajınız, unutmayınız ki “ Olumlu kişilik “ geliştiricinizdir.
Kişisel sosyal ağda atılan her adımın sonucu önceden kestirilmelidir. Sosyal medya diyalogu devamlıdır, akıcıdır. Kucaklayıcı ve bir o kadar da bedbaht ve yıkıcıdır…
Örneklerini hep görüyoruz… Hele, bende pek çok örneği var. Hepimiz bunun farkındayız… Birbirimizi üzmeyelim, üzülmeyelim… Alçakgönüllü ünlü kişi ve önyargısız ünsüz kişi sıfatıyla nerede olduğumuzu, ne olduğumuzu ya da olamadığımızı bilerek…
Ancak, ruh sağlığı ve davranış bozukluğu psikolojisi sebebiyle, her türlü kılığa girerek, ahlâki hijyen sorunları ile başka bir âlemin mevcudiyeti için çabalayanları kendi hallerine bırakalım… Bırakalım ki onlar o âlemleriyle baş başa kalsınlar. Hep, yalnız kalsınlar. Uğraşmayalım.
Ülkemiz çeşitli sektörleri içersinde, küresel vizyonda sosyal medyayı özellikle, mesleki sosyalleşme ihtiyacı doğrultusunda en iyi kullanan, profesyonel çalışanları sadece “ Yiyecek ve İçecek” birlikteliğinde “Aşçılık” sektörüdür ve ilktir.
Ülkemizin diğer sektörlerine gerçek bir örnektir. İletişim bilimi mutlaka incelemelidir. Bu değerlendirme iletişim bilimine atfen şahsımın referansıdır…
Küresel vizyonda, şefin yeni bir sofrası, “ Sosyal medya şefler sofrası“ ‘ dır!
Bu bilinçle hazmedene… Afiyet olsun!..
Berfend BER - İstanbul 2012
berfend
Tebrikler çok güzel yakalamışsınız...
YanıtlaSil