Example 2

Berfend Ber B&B Web siteleri

  • 3
  • 3
  • 4
  • 4
  • 4
  • 4
  • 4
  • 5
    .
  • 4
  • 5
    .
  • 4
  • 5
    .
  • 4


“ Aşçılık sanatı “ Candan Dostlarına, Teşekkürler!



Sanatının alın terinden öptüğüm, tüm “ Aşçılık sanatı “ candan dostlarına, teşekkürler!

“ Gecikmiş tepki “ yazımla, sizlerle fikir ve düşünce zeminin güzelliğinde buluşturabilme mutluluğunu yaşattığınız için, tekrar teşekkür ederim…

Yurdum coğrafyasının, hemen hemen her yerinden bana yazan, yüzlerce kardeşime teşekkür ederim.

Hem, fikir ve düşüncelerini beyan edip, hem de iltifatlarıyla gönüllerinde artık bana da yer ayırdıklarını içten söyleyen, samimiyetlerine inandığım kardeşlerime de tekrar, tekrar teşekkür ederim…

Kimisi;

Muhteşem… Bu yazı hedefi 12'den vuran ve çapulcuları yerle bir eden bir gülle atışı gibi. Taş üstünde taş bırakmayan bir kıvam, bir lezzet … Kendini bilmez, hadsizlerin, megalomanların, imamı ayılttığını zanneden ukalaların suratına inen güzel bir tokat, bu yazı… Bence, bu yazı daha çok ziyaret edilen portallarda da yer almalı. İlk defa eleştirilerimin diline tercüman olan bir yazı okudum… Saygı sevgilerimle…

Kimi;


Size yazmakta çok tereddüt ettim. Sonrasın da yazmalıyım dedim. Yazınızın emeğinden bahsetmeniz beni etkiledi. Bu emeğe ne olursa olsun saygılı olmalıydım… İsmimden hangi dernek çatısında olduğumu siz tespit edebilirsiniz… Yinede ben söylemek istemiyorum… Yazınız, gastronomi dünyamıza yıldırım gibi düşen bir yazı olmuştur. Günlerdir dernekte sizden bahsediyoruz… Sizinde söylediğiniz gibi muhalifler olacaktır, varda! Derneğin kurucu ve aktif yönetici üyesi olduğumdan, kendimi fazla öne çıkartamıyorum… Lütfen yazmaya devam edin! Artık, aynaya bizleri nasıl gördüklerini görerek bakmaya başladım… Saygılarımla…

Kimi de;

Ben yıllardır dernekte yönetimde bulundum… Okuduğum yazınızdaki konular bildiğimiz şeyler… Eskiden daha genel olarak baktığımız bu konularla şimdi daha da ayrıntılı olarak ilgilenmeliyiz… Sanki bir gizlilik ortaya çıkmış gibi… Ben öyle anladım… Güzel olmuş…

Kimileri de;

Herkes bir şeyler yazıyor, siz çok şeyi doğrusuyla yazmışınız… Hızlı ve değişken bir sektörümüz var kaliteyi seçme ve talep ettiren bizlerde kaliteli olmalıyız… Sizinle görüşmek istiyorum…

Arkadaşlar ekmeklerinin derdinde, çoğu arkadaş zorluk içersinde ustam, sürünüyorlar… Söylediklerin çok doğru ama böylede bir gerçek var… Bunu da düşünün…

Profesyonel ve henüz amatör aşçılara güzel, lezzetli ve keyifli bir sunum olmuş… Artık bu lezzet ve keyifte okuyabileceğimiz yazanlar ve yazılarımızda var. Sonuç olarak aşçı arkadaşlara çok şeyler getireceğine inanıyorum… Kolay gelsin…

Diyeceksiniz ki hiç olumsuz eleştiren yok mu? 

Bazılarını mutsuz edecekse inanın ki yok… Bu yönde eleştirileri de açıkçası beklemiyordum… Sadece beni kendisi adına üzen, “ Arkadaşlar, efendiler, ey millet kendinize gelin! “ başlıklı makale yazımla tebrik eden, “ Gecikmiş tepki “ başlıklı yazımla da sosyal ağı arkadaşlığından çıkartan, herkesçe tanınan gastronomi ve mutfak sanatlar eğitmeni bir kardeşimizin bu davranışıdır. . Olacaktır bunlar, en azından kendisinin bu şekilde tanınmasını sağlamıştır… Ortak bir düşüncede olmadığımız netleşmiştir. İçersinde bulunduğu durumu elbet bir gün tersine çevirecektir… Korkum, bu gününde ki anlayışını, geleceğim aşçı adaylarına yansıtmasıdır.

Evet, kardeşlerim, “ Gecikmiş tepki! “ başlıklı yazımla tümden aynı düşünenler olduğunu bir kez daha görmüş oldum… Belki gizli, belki de saklı olarak ama cesaretle fikir ve düşüncelerini ifade ederek, ortak düşüncede olduklarını net bir şekilde belirlediğim cevap yazıları adeta bu birlikteliğin de delili olmuştur. Aşçılık sanatı sanatçılarının, bu inançla ülkemiz ve dünya gastronomi sektörüne fikir ve düşünceleriyle yepyeni bir vizyon kazandıracakları açıkça ortadır.

Şimdi aşçılık derneklerimize düşen, içerlerindeki bu saklı fikir ve düşünceleri, yön tayinleri için açığa çıkartmalarıdır. Bununla ilgili birbirlerini cesaretlendirerek, yönetimlerini yeniden şekillendirip, stratejilerini belirleyip, aşçılık hayatının gerçeğiyle tanışmalarıdır. Kimse bu yaşatılan hayattan memnun değil! Sonrası kendiliğinden, malumunuz tek çatı altında birliktelik… Zaten, bu sonunda olacaktır... Aşçılık sanatını anlayan ve aşçılık sanatıyla meşgul olanların en doğru hedefi budur!

Gelin, hep birlikte idealimize doğru aşçılık hayatımızı değiştirelim;
Türk’ün Türk mutfağı kültürünün öneminde, itibarı için, hor görmeden, aşağılamadan, birbirimize sahiplenerek, el ele hep birlikte Türk mutfak sanatı için bunu gerçekleştirelim…

Geleceğimizi hep birlikte bugünden belirleyelim…

Tüm kardeşlerimi, sanatının alın terinden öperim…

Berfend BER  -  İstanbul  2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  • ZERDE - Gıda fotoğrafçılığı / Geleneksel Tatlı Türk Mutfağı / Tatlı fotoğrafları " Zerde " 2011 - Berfend BER Alıntı berfend *www.berfendber.com*
  • Zerde - Food Photography / Traditional Sweet Turkish Cuisine /Sweet photos " Zerde " 2011 - Berfend BER Quote From berfend *www.berfendber.com*
  • 1 Hemen arayın!..
  • 2 Hemen arayın!..
  • 3 Hemen arayın!..
  • 4 Hemen arayın!..
  • 5 Hemen arayın!..
  • 6 Hemen arayın!..
  • 7 Hemen arayın!..
  • 8 Hemen arayın!..
  • 9 Hemen arayın!..
  • 10 Hemen arayın!..
  • 11 Hemen arayın!..
  • 12 Hemen arayın!..
  • 13 Hemen arayın!..
  • 14 Hemen arayın!..
  • 15 Hemen arayın!..
  • 16 Hemen arayın!..
  • 17 Hemen arayın!..
  • 18 Hemen arayın!..
  • 19 Hemen arayın!..
  • 20 Hemen arayın!..
  • 21 Hemen arayın!..